Monday 10 September 2012

september oh september

assalamualaikum.:)

tringin nak buat come back after a few months mud nk menulis tuh xdtg2.rupe2nye belog dah btukar wajah yer.alohai sgh ketinggalan rupenye aku neh.

bile da lame xmenulis susa gak nk mulakan.xtau kisah ape yg ptt o hrus diutamakan.HAHAHA.mcm la byk sgt kisah menarik yg terjadik dlm idop ak neh.

ak sebenar nk cite peristiwa ptg td aka 9sept2011.kisahnyer cam ni...

sejak dr melayakkn diri pegang lesen kete neh, aku dgn xsemena2 nek taraf jd dreba xbergajii kpd bos kecik yg jugek merangkap ank sdara aku. so ari2 pkl 1230 ak akn kuar utk amek dia.skolah abeh 1250.ak sngaja p awl sbb xnk btembung dgn kenderaan len atas jln tuh.haha.pemandu baru katekan.bhemah cket la aku neh.d sebabkan tlalu awl kuar, maka xsmpatla ak nk nengok cite korea feveret ak kt ntv7 sampai abeh.ish ish ish.

ok.sambung cite.kriiinggg.loceng da bunyik da.tp bdk nye bru berape org yg kuar.heran bin pelik la aku.aku p intai2 kt paga skola,xde la plop nmpak btg idom ank sdare aku tuh.sbb xthan tpacak tgh panas, ak pom p balik kt keta yg ak park bwh pokok.tibe2 ak dgr bdk duk jerit2,jerit ape aku xpaham la.bunyik mcm mrh sgt.ak buat bodo je.mls amek pusing,bdk skola katekan.then bunyik kuat lg.ak toleh,tgk pak gad da ttp pntu skola n bdk2 len xleh kuar.ak intai punye intai rupenye bdk mengamok.siap bwk parang pjg lagi.seb bek ade ckgu n bapak2 kt ctu tlg tenangkn.giler!budak skola rendah pom da pndai ngamok pakai parang. lps sume under kontrol bdk2 da boleh blk.ank sdara ak dgn muke xbsalag tanyang gg rongak dia n i wane biru 1 plastik kt tgn. 'sowi,aiman p beli i dulu td'. aih.punyela lame ak tgu boley plop die p kedai xckp2 kt ak.sengal sgh bdk ni.

lps tu kitorang gerak la blk umh.ak mcm bese jerk, bwk dgn kelajuan 40kmj.jln kg kan.mn boey drift.lembu2 kambeng2 pakcik makcik byk oiii.ok da nk smpai umah ak.kalo korang nk tau nk msk umh aku tuh bknla sempit sgt.tp dsbbkan ade van buruk manusie yg xreti2 nk alih tuh mhlang pemandangan n pemanduan ak.ak hangen betol dgn van buruk tuh.da bkurun bertapa kt ctu.tuannye mmg xtau malu,park sesuke ati.mau je ak amek van tuh letak depan uma die.huhu

setelah btungkus lumus reverse depn reverse depan blk, cket je lagik nk lps gate umah aku tuh.tibe2 boooommm.alamak!!!hancus bumper keteak.ya ampun, silap skil ak kalik neh.kete pusaka arwah abah da slamat mcium tiang gate.bumper depan bukan takat kemek, tcabut tros.seb bek ade spupu aku.dio tlg redakan keadaan yg agak memalukan itu.aku hanye mampu tayang muke xbsalah je la kt ma aku.nk mitak maap, tp tsekat kt krongkong.lastly keta ak da slamat msk bengkel.

adoii.xtdo lena la aku malam ni pk kan nasib malang yg blaku. ma, orang mitak maap yer.xsengaja.hehe

k la u, da pjg sgt enty come back aku neh.lenkali plop ye.
tata titi tutu.

No comments:

Post a Comment